Lär sig något nytt varje dag!

Vad roligt det är att få mejl och samtal där folk som är intresserade faktiskt kommer med jättebra tips, råd och fakta. Det har blivit en del ändringar i annonsen då det faktiskt har stått alldeles fel om vikt och mankhöjd. Som det kan gå när man är ivrig.. Fick ett samtal om att det var mer i storlek med en labbe om de var 50-75 cm i mankhöjd, och ja det stämmer! Nu är det korrigerat till 75-90 cm, vilket är mer sanningsenligt efter lite mätning här hemma.
Jag är så tacksam för svar och lite hjälp på traven. Det är dessutom så roligt att få höra andras berättelser.



Kommentarer
Postat av: Cindy

Hej, jag såg er annons på blocket och var tvungen att kika in här. Vilka otroligt vackra hundar! Kangal är en helt ny ras för mig och jag fastnade direkt. En klockren hund för mig som letat och letat efter rätt ras men inte hittat rätt förrän nu. Tyvärr har jag inte varken råd eller tid med en sådan här vacker hund just nu, men jag känner att jag garanterat vill ha en i framtiden. Er blogg hamnar bland favoriter nu så att jag åtminstone kan njuta av vackra hundar tills den dagen kommer då jag har möjlighet att skaffa en egen.:)

2010-12-28 @ 15:01:58
Postat av: Suzanna

Hej

Jag såg också er annons på blocket men blev lite konfunderad då ni skriver att valparna är registrerade, jag har inte hittat dem på skk avelsdata. Är det något ni skall göra senare ?

Varför skriver ni inte att kangal är samma som Anatolisk herdehund, de hundarna har funnits i Sverige ett tag nu.

Jag tycker mkt om herdehundsraser

P.s. Min veterinär i Alingsås tog bla in en Anatolisk herdehund i från England om jag inte minns fel var det den första hunden i Sverige eller så fanns det inga valpar att få tag på.

Han hade denna hane till att vakta sina minishettis.

Hunden bodde ute hos hästarna och var mycket duktig men det tog några år innan han blev mogen för sin uppgift precis som de andra herdehunds raserna.



Era valpar ser jätte trevliga ut och även era vuxna hundar.

Lycka till med dem.

Vänligen Suzanna

2010-12-31 @ 23:32:56
Postat av: Anneli

Hej

Jag importerade en Anatolisk Karabash - Kangal hund för 22 år sedan från England till stockholm på landet. En upplevelse jag inte har fått med någon annan hund så jag förstår ert intresse i denna ras. Tyvärr tror jag att intresset hos många är av en icke så seriös annledning då rasen är både vacker, intelligent, imponerande och även farlig i fel händer. Hur kommer det sig att ni annonserar på blocket med en sådan speciell ras? M.v.h. Anneli

2011-02-01 @ 22:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0